Urza's Ruinous Blast
4W
Legendary Sorcery
(You may cast a legendary sorcery only if you control a legendary creature or planeswalker.)
Exile all nonland permanents that aren't legendary.
Vielleicht in UW Decks mit Jace und/oder Geist of Saint Traft. Die Frage ist, ob es so wichtig ist, nicht-Kreaturen abzuräumen, oder Terminus/Hallowed Burial genauso viel machen.
Wizard's Lightning
2R
Instant
This spell costs 2 less to cast if you control a Wizard.
Wizard's Lightning deals 3 damage to any target.
Gute Wizards gibt es genug, (Snappy, Clique, Confidant), die Frage ist ob man mehr als 4 Bolts braucht und da denke ich: nein
Wizard's Retort
1UU
Instant
This spell costs 1 less to cast if you control a Wizard.
Counter target spell.
Das gleiche mit Counterspell, nur dass es den nicht gibt im Modern. Passt aber leider nicht so gut in die Manakurve wie Logic Knot oder Mana Leak, vielleicht als 1-2 of fürs Mid- Lategame.
Adeliz, the Cinder Wind
1UR
Legendary Creature — Human Wizard
2/2
Flying, haste
Whenever you cast an instant or sorcery spell, Wizards you control get +1/+1 until end of turn.
Quasi Stormchaser Mage mit Mass Prowess. Wenn es ein UR WIzards Aggro geben wird, was ich aber außerhalb von FNM bezweifle, wird der(die?) gesetzt sein.
Baird, Steward of Argive
2WW
Legendary Creature — Human Soldier
2/4
Vigilance
Creatures can't attack you or a planeswalker you control unless their controller pays 1 for each of
those creatures.
Potentielle Sideboardkarte für Chord of Calling / Eldritch Evolution Decks
Broken Bond
1G
Sorcery
Destroy target artifact or enchantment. You may put a land card from your hand onto the
battlefield.
Eventuelle Sideboardoption für Valakut- bzw generell Rampdecks
Damping Sphere
2
Artifact
If a land is tapped for two or more mana, it produces C instead of any other type and amount.
Each spell a player casts costs 1 more to cast for each other spell that player has cast this turn.
Muss man wohl nichts mehr hinzufügen.
Dauntless Bodyguard
W
Creature — Human Knight
2/1
As Dauntless Bodyguard enters the battlefield, choose another creature you control.
Sacrifice Dauntless Bodyguard: The chosen creature gains indestructible until end of turn.
Kommt sicher ins Humans Deck
Goblin Warchief
1RR
Creature — Goblin Warrior
2/2
Goblin spells you cast cost 1 less to cast.
Goblins you control have haste.
Ich bin mir nicht einmal sicher, ob der ins Goblins kommt. Das Deck ist ja eher auf 1drops und Bushwacker ausgelegt, und da ist der sicher zu langsam.
Merfolk Trickster
UU
Creature — Merfolk Wizard
2/2
Flash
When Merfolk Trickster enters the battlefield, tap target creature an opponent controls. It loses
all abilities until end of turn.
Vermutlich besser als der 3 Mana Merfolk mit Sleep Effekt, und der wird ja auch manchmal gespielt.
Naban, Dean of Iteration
1U
Legendary Creature — Human Wizard
2/1
If a Wizard entering the battlefield under your control causes a triggered ability of a permanent
you control to trigger, that ability triggers an additional time.
Sehe ich das richtig, dass z.b. Snapcaster Mage sich selber dann 2x triggert?
Navigator's Compass
1
Artifact
When Navigator's Compass enters the battlefield, you gain 3 life.
T: Until end of turn, target land you control becomes the basic land type of your choice in
addition to its other types
Vielleicht Schutz für mehrfarbige Decks gegen Blood Moon, aber vermutlich zu narrow.
Squee, the Immortal
1RR
Legendary Creature — Goblin
2/1
You may cast Squee, the Immortal from your graveyard or from exile.
Eternal Scourge wurde ja auch im Skred Red gespielt, jetzt ist die Frage was wichtiger ist, der Fakt dass man den hier GAR nicht mehr loswird oder dass er nur 2/1 ist und nicht 3/3...
Sylvan Awakening
2G
Sorcery
Until your next turn, all lands you control become 2/2 Elemental creatures with reach,
indestructible, and haste. They're still lands.
Alternativer Finisher für Rampdecks.
Precognition Field
3U
Enchantment
You may look at the top card of your library. (You may do this at any time.)
You may cast the top card of your library if it's an instant or sorcery card.
3: Exile the top card of your library.
Vielleicht als 1of für Controldecks