Zum Inhalt wechseln


KitsuLeif

Registriert seit 31. Jan 2014
Offline Letzte Aktivität vor 47 Minuten

#1776829 Secret Lairs News und Diskussion

Geschrieben von KitsuLeif am 14. Oktober 2021 - 22:36

https://www.twitch.tv/magic

af8c48d965.png

aaf4c78843.jpg

baa6266761.jpg

9097bd8a52.jpg

1dd2dbc110.jpg

 

Read the Fine Print Drop1a73b1f063.png

4c26e47ef0.png

3d45266d18.jpg

 

 

 

Die MtG Äquivalente der Stranger Things Karten werden in New Capenna in Set Boostern auftauchen und etwa jedes achte Set Booster soll eine der Karten davon enthalten. Blake Rasmussen weiß noch nicht, ob die Fähigkeit da weiter "Friends forever" heißt oder nicht, er hat die Karten noch nicht gesehen.




#1776694 Secret Lairs News und Diskussion

Geschrieben von KitsuLeif am 14. Oktober 2021 - 15:26

3b2a2661d3.png

 

The Stranger Things Secret Lair will have a total of eight mechanically unique cards (as well as a Stranger Things-themed Clue token) with full details set to be revealed on an official Wizards of the Coast livestream at 2:30pm PT today. The set will be released alongside six other Secret Lairs as part of Magic’s “October Superdrop,” which kicks off preorders next week on October 18.

https://www.ign.com/...ir-card-spoiler

 

 

Ich nehme mal an, der Clue Token wird die Lichterkette mit dem Alphabet an der Wand sein, das Bild hat man ja schon auf der WotC Seite gesehen.




#1776674 Mercenaries-Modus

Geschrieben von KitsuLeif am 14. Oktober 2021 - 14:04

...

 

b0Dk4lX.gif

 

 

Es zwingt dich doch niemand dazu, das Spiel überhaupt noch zu spielen...




#1776394 Mercenaries-Modus

Geschrieben von KitsuLeif am 13. Oktober 2021 - 11:04

Uff, gute Frage ob der Patch schon im Store ist. Gut möglich, dass der wieder länger braucht.


#1776368 Wild und Standard-Talk-Thread

Geschrieben von KitsuLeif am 13. Oktober 2021 - 10:06

Kommt wahrscheinlich frühestens Anfang November.


#1776097 Secret Lairs News und Diskussion

Geschrieben von KitsuLeif am 12. Oktober 2021 - 10:56

Gibt es irgendeinen Weg nicht auf dieser "Coming Soon" Website zu landen? Ich würde gerne meinen Bestellstatus einsehen, komme aber immer nur dort raus x.x




#1775668 Wild und Standard-Talk-Thread

Geschrieben von KitsuLeif am 11. Oktober 2021 - 06:27

Same here, bin kurz vor 80.

attachicon.gifHearthstone Screenshot 09-17-21 15.47.06.png

 

 

Etwas über 2 Monate nach Release bin ich durch. Hab jetzt ehrlich gesagt keinen großen Unterschied zu früheren Reward-Tracks bemerkt, für die hab ich auch immer so ~2 Monate gebraucht, wenn ich mich recht entsinne.
Angehängte Datei  Hearthstone Screenshot 10-11-21 07.23.15.png   793,68K   0 Mal heruntergeladen




#1774558 Secret Lairs News und Diskussion

Geschrieben von KitsuLeif am 05. Oktober 2021 - 14:40

Release des Praetor Lairs wurde doch vom 23. September auf den 29. Oktober verschoben. Gab Mitte Juli doch die Mail(s):

6626c1dc1c.png




#1774537 Kartenhüllen / Sleeves

Geschrieben von KitsuLeif am 05. Oktober 2021 - 12:47

Bei den Dragon Shield Sealables geht die Lasche über den gesamten Kartenrücken, da wird also nichts angeschrägt.




#1772999 Magic Line-up für 2022

Geschrieben von KitsuLeif am 28. September 2021 - 15:56

 

Innistrad: Double Feature Releases January 28

 

Commander Collection: Black Releases January 28

https://magic.wizard...n-black-2021-09

 

Damit sind die beiden Release Dates auch schon mal bekannt. Hatte mit der Commander Collection: Black tatsächlich noch dieses Jahr gerechnet, aber auch okay.




#1772949 [MID] Spekulationsthread - Innistrad: Midnight Hunt

Geschrieben von KitsuLeif am 28. September 2021 - 12:35

Falls es noch nicht kam, Die komplette Palette für Europa aka Draft, Set und Collector Booster in Deutsch und Englisch sind in Belgien gedruckt worden. Ergo: Eher keine Pringles!

 

Hahaha...

Sag das meinen Foils, die haben die Nachricht wohl noch nicht bekommen. Sowohl die aus dem Bundle als auch die aus dem Set Display (beide in Belgien gedruckt), kamen schon leicht gepringelt aus den Packs. Mal sehen, wie sehr die noch weiterpringeln, wenn ich die noch ein paar Tage liegen lasse. Noch sind die nicht ganz so krass wie die aus den Mystery Boostern, aber man kann es schon deutlich erkennen, flach sind die jedenfalls nicht.




#1771187 [VOW] Spekulationsthread - Innistrad: Crimson Vow

Geschrieben von KitsuLeif am 21. September 2021 - 12:04

MaRo hat schon bestätigt, dass Werwölfe ein ähnliches Treatment in Crimson Vow bekommen, wie Vampire es in Midnight Hunt hatten, also wahrscheinlich so um die 15 Karten.

 

Will werewolves get the same representation in Crimson Vow that vampires got in MID?

 

I haven’t looked at Crimson Vow in a while, but roughly yes. Just remember that Werewolves have some constraints based on being double-faced.

https://markrosewate...presentation-in

Er hat außerdem gesagt, dass Daybound/Nightbound und Decayed im Crimson Vow Design entworfen wurden.

 

In your personal opinion, do you have a preference for Midnight Hunt or Crimson Vow more?

 

I led the vision design for Crimson Vow, so it’s a little closer to my heart. I’m also very proud of making daybound/nightbound and decayed (created in Crimson Vow vision design), so it’s a tough call.

https://markrosewate...ve-a-preference




#1771052 United in Stormwind - neue Erweiterung für den 3. August angekündigt

Geschrieben von KitsuLeif am 20. September 2021 - 19:08

 

The following cards have been adjusted down in power level.

Irebound Brute

  • Old: [Costs 7]  New: [Costs 8]

Dev Comment: Irebound Brute was playable a bit earlier than intended on average. Pushing it back a turn should soften extreme turns.

Mindrender Illucia

  • Old: Battlecry: Swap hands and decks with your opponent until your next turn.  New: Battlecry: Replace your hand with a copy of your opponent’s until end of turn.

Dev Comment: With the refinement of Shadow Priest in recent weeks, Mindrender Illucia has been overperforming in the archetype, in an unintended way. Instead of being used as a late game disruption tool, Shadow Priests have been using Illucia as an early game play to essentially skip the opponent’s turn. This change is aimed at removing that problematic gameplay from Illucia, while still keeping her in a similar space with her effect.

Perpetual Flame

  • Old: [Costs 1]  New: [Costs 2]

Dev Comment: Perpetual Flame is a very efficient removal tool for Questline Shaman. Going up one mana here will give board-based decks a better shot against Shaman in the early- and mid-game.

Command the Elements

  • Tame the Flames (the third portion of the Questline)
    • Old: Play 2 cards with Overload. Reward: Stormcaller Bru’kan.  New: Play 3 cards with Overload. Reward: Stormcaller Bru’kan.

Dev Comment: Slowing down the speed at which Questline Shamans can get their final reward should open up more room for counterplay, particularly from slower strategies.

The Demon Seed

  • The Demon Seed (part 1 of the Questline)
    • Old: Take 6 damage on your turns. Reward: Lifesteal. Deal 3 damage to the enemy hero.  New: Take 8 damage on your turns. Reward: Lifesteal. Deal 3 damage to the enemy hero.
  • Establish the Link (part 2 of the Questline)
    • Old: Take 7 damage on your turns. Reward: Lifesteal. Deal 3 damage to the enemy hero.  New: Take 8 damage on your turns. Reward: Lifesteal. Deal 3 damage to the enemy hero.
  • Additionally, The Demon Seed is now banned in Wild.

Dev Comment: After monitoring both Standard and Wild since the release of Stormwind, we’ve decided to both increase the damage required on the first two steps for Standard and ban the Questline in Wild. In Standard, we are slightly upping the amount of damage needed to complete the Questline to slow down the speed at which Tamsin locks up games. In Wild, where there are many more efficient self-damaging cards, The Demon Seed can be completed at an unintentionally fast rate. We are banning the card to protect the format from the problematic gameplay it created. When The Demon Seed rotates to Wild, we will unban it and reposition the card to be more appropriate for the format.

Runed Mithril Rod

  • Old: [Costs 3]  New: [Costs 4]

Dev Comment: Runed Mithril Rod is overperforming relative to mana-generation sources in other classes, mainly due to Warlock’s card draw potential. Going up one mana will bring Runed Mithril Rod’s power level more in line with what other classes have access to.

The cards listed above will be eligible for a full dust refund for 2 weeks after the 21.3 patch goes live.

Buffs

The following cards have been adjusted up in power level.

Dev Comments: We’re looking at opening up a few more strategies for some of the less-diverse classes and underrepresented archetypes in the Standard metagame. These buffs are aimed at some of the weaker archetypes to make them more appealing options to play with. Some of these changes are on the lighter side, in anticipation of the mini-set coming in the next major patch after the patch launching Mercenaries.

Leatherworking Kit

  • Old: [Costs 2]  New: [Costs 1]

Selective Breeder

  • Old: 1 Attack, 1 Health  New: 1 Attack, 3 Health

Wildfire

  • Old: [Costs 2]  New: [Costs 1]

Mordresh Fire Eye

  • Old: [Costs 10] 10 Attack, 10 Health  New: [Costs 8] 8 Attack, 8 Health

Stormwind Freebooter

  • Old: 3 Attack, 3 Health  New: 3 Attack, 4 Health

Stonemaul Anchorman

  • Old: 4 Attack, 5 Health  New: 4 Attack, 6 Health

Bloodsail Deckhand

  • Old: 2 Attack, 1 Health  New: 2 Attack, 2 Health

https://playhearthst...s/news/23724327

 

 

Holy shit... das sind mal Änderungen x'D

Und mein Jäger bleibt unangetastet!




#1770679 [MID] Spekulationsthread - Innistrad: Midnight Hunt

Geschrieben von KitsuLeif am 19. September 2021 - 00:21

Grafted Identity hat in Arena einfach mal ein anderes artwork. Ob das wohl wegen China ist? :ugly:

 

links paper, rechts Arena

 

2QgmgKs.jpegDTcc0Gs.png

 

 

Hi Mark.

I just opened an Arena sealed pool, and noticed that Grafted Identity seems to have different art on Arena than on the physical version. I was curious as to why this was.

 

 

Sometimes we adjust art (usually having the artist do it) before reaching a final version. Arena accidentally used a not final version. I’ve been told it will be corrected soon (if it hasn’t already).

https://markrosewate...sealed-pool-and




#1770330 Wild und Standard-Talk-Thread

Geschrieben von KitsuLeif am 17. September 2021 - 14:48

Same here, bin kurz vor 80.

Angehängte Datei  Hearthstone Screenshot 09-17-21 15.47.06.png   783,22K   1 Mal heruntergeladen






© 2003 - 2016 | @MTG_Forum auf Twitter | MTG-Forum.de auf Facebook | Impressum | Disclaimer/Datenschutz | Magic-Markt | DeckStats
Diese Webseite steht in keiner Verbindung zu Wizards of the Coast, Inc. oder Hasbro, Inc. Magic: The Gathering ist ein eingetragenes Warenzeichen von Wizards of the Coast, Inc, einem Tochterunternehmen von Hasbro, Inc. Alle Rechte an den Kartennamen, dem Tap-Symbol, den Mana-Symbolen und den Editions-Symbolen liegen bei Wizards of the Coast, Inc. Alle Rechte an Bildern liegen bei dem jeweiligen Künstler oder Wizards of the Coast, Inc. Alle Rechte vorbehalten.