Einmal auf dem Stack werden verzögert-ausgelöste Fähigkeiten behandelt wie andere ausgelöste Fähigkeiten auch, d.h. sie können auch durch entsprechende Effekte gecountered werden.
- Turandot hat sich bedankt
Lucasius hat bisher keine Freunde hinzugefügt.
Geschrieben von Lucasius am 09. April 2015 - 22:04
Geschrieben von Lucasius am 08. April 2015 - 22:19
Geschrieben von Lucasius am 05. April 2015 - 00:31
603.3b. If multiple abilities have triggered since the last time a player received priority, each player, in APNAP order, puts triggered abilities he or she controls on the stack in any order he or she chooses. (See rule 101.4.)
Geschrieben von Lucasius am 04. April 2015 - 18:45
Geschrieben von Lucasius am 02. April 2015 - 19:52
603.5. Some triggered abilities' effects are optional (they contain "may," as in "At the beginning of your upkeep, you may draw a card"). These abilities go on the stack when they trigger, regardless of whether their controller intends to exercise the ability's option or not. The choice is made when the ability resolves.
Geschrieben von Lucasius am 28. März 2015 - 23:55
9/15/2013: The second ability is a mana ability. It doesn’t use the stack and can’t be responded to.
Geschrieben von Lucasius am 25. März 2015 - 21:38
Geschrieben von Lucasius am 12. März 2015 - 01:03
Geschrieben von Lucasius am 07. März 2015 - 21:36
Geschrieben von Lucasius am 04. März 2015 - 23:51
Das heißt, Rebound funktioniert nur, wenn ein Spell in den Graveyard gelegt würde, was nicht der Fall ist, wenn sie sich selbst exilen."If this spell was cast from your hand, instead of putting it into your graveyard as it resolves, exile it and, at the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost." (702.87a)
Geschrieben von Lucasius am 04. März 2015 - 22:57
Horizon ChimeraHallo zusammen.
Gibt es eigentlich eine Karte, wo ich Leben bekomme für jede Karte die ich ziehe? Also wie ein Confessor?
Skip-drawing-a-card/draw-phase Karten kenne ich schon.
Geschrieben von Lucasius am 03. März 2015 - 21:34
611.3c. Continuous effects that modify characteristics of permanents do so simultaneously with the permanent entering the battlefield. They don't wait until the permanent is on the battlefield and then change it. Because such effects apply as the permanent enters the battlefield, they are applied before determining whether the permanent will cause an ability to trigger when it enters the battlefield.
Geschrieben von Lucasius am 27. Februar 2015 - 14:21