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Zangief vs. Shield Counter


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Eine Antwort in diesem Thema

#1 Hubschraubär Geschrieben 28. Februar 2024 - 21:13

Hubschraubär

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Hey,

 

Zangief, the Red Cyclone ist mit Basilisk Collar ausgerüstet und hat somit Deathtouch.

Desweiteren erhält er durch Kessig Wolf Run Trample.

 

Er attackiert und wird von einem Perrie, the Pulverizer mit mehreren Shield Countern geblockt.

 

Wie verhält es sich nun?

 

Assigned Zangief, the Red Cyclone 1 Damage auf Perrie, the Pulverizer, um ihn theoretisch mit Deathtouch zu töten?

Kommt danach der Shield Counter runter und der Rest geht als Trample durch?

Erhält dann Perrie, the Pulverizer Excess Damage und sein Controller muss ein Permanent opfern?

 

Danke für eure Hilfe!


Ach, wenn ich doch ein Vöglein wär, aber nein, ich bin ein Ameisenbär. 


#2 MightyMaz Geschrieben 28. Februar 2024 - 21:56

MightyMaz

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Deathtouch modifiziert nur die Regeln für die Zuweisung des Schadens aber nicht für den tatsächlich zugefügten Schaden.

 


702.2b A creature with toughness greater than 0 that’s been dealt damage by a source with deathtouch since the last time state-based actions were checked is destroyed as a state-based action. See rule 704.
702.2c Any nonzero amount of combat damage assigned to a creature by a source with deathtouch is considered to be lethal damage for the purposes of determining if a proposed combat damage assignment is valid, regardless of that creature’s toughness. See rules 510.1c–d.

 

Durch Trample kann wiederum excess damage auf den Gegner zugewiesen werden (was bei Deathtouch unabhängig von den Shield countern also jeder Schaden >1 ist). Das muss aber nicht gemacht werden. Man kann also auch mehr als 1 Schaden auf Perrie zuweisen.

 


702.19b The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any excess damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player, planeswalker, or battle the creature is attacking. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that’s being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that’s actually dealt. The attacking creature’s controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can’t assign any damage to the player or planeswalker it’s attacking.

 

 

Der Trigger von Zangief interessiert sich dann allerdings für den tatsächlich zugefügten excess damage. Hier hat Deathtouch also keinen Einfluss (die Zerstörung ist eine davon unabhängige SBA) und es gilt daher, dass lethal damage wie gehabt Schaden >= Toughness ist (und excess damage daher weiterhin der Schadensanteil oberhalb der Toughness). Da aber der Prevention Effect von Perries Shield counter den Schaden verhindert wird gar kein Schaden zugefügt und Zangief triggert sowieso nicht.

 


120.10. Some triggered abilities check whether a permanent has been dealt excess damage. These abilities check after the permanent has been dealt damage by one or more sources. If those sources together dealt an amount of damage to a creature greater than lethal damage, excess damage equal to the difference was dealt to that creature. If those sources together dealt an amount of damage to a planeswalker greater than that planeswalker’s loyalty before the damage was dealt, excess damage equal to the difference was dealt to that planeswalker. If those sources together dealt an amount of damage to a battle greater than that battle’s defense before the damage was dealt, excess damage equal to the difference was dealt to that battle. If a permanent has multiple card types from among the list of creature, planeswalker, and battle, the excess damage dealt to that permanent is the greatest of the calculated amounts for each of the card types it has.


Bearbeitet von MightyMaz, 28. Februar 2024 - 23:40.

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