Dass ist bisher aber der einzige Change den ich gefunden habe....
edit: Change kommt mit Ixalan
Quelle: https://twitter.com/...274212724809728
Hab mal den Threadtitel angepasst.
edit 2:
Kurzfassung:
1.Es wird nun angeschaut wie ein Permanent auf dem Spielfeld aussieht wenn es ins Spiel kommt. Bedeutet: Bei zB Bloodmoon kommt ein Mountain ins Spiel, bei Humility ein 1/1 ohne Fähigkeiten. (Für Götter hat sich nichts geändert, so für die Commanderspieler)
2. Planeswalker sind nun legendary. Die "Planeswalker Uniqueness Rule" ist nichtmehr.
3. Interaktionen mit Tokens und Counters wie zB bei Kalitas+Annointed Procession wurden gefixed. Das betrifft auch Vivid Lands und Doubling Season.
Nun ein wenig länger:
zu 1.
To determine which replacement effects apply and how they apply, check the characteristics of the permanent as it would exist on the battlefield, taking into account replacement effects that have already modified how it enters the battlefield (see rule 616.1), continuous effects from the permanent’s own static abilities that would apply to it once it’s on the battlefield, and continuous effects that already exist and would applyto the permanent.
zu 3.
Some replacement effects apply “if an effect would create one or more tokens” or “if an effect would put one or more counters on a permanent.” These replacement effects apply if the effect of a resolving spell or ability creates a token or puts a counter on a permanent, and they also apply if another replacement or prevention effect does so, even if the original event being modified wasn’t itself an effect
Bearbeitet von orca-, 28. September 2017 - 12:28.